pátek 6. března 2009

Dneska

Dneska jsem si vytvořila hodně sofistikovaný plán, co budu dělat, když je tu fakt problém vymyslet, co s večerem...ránem, dopolednem, odpolednem...a Erasmáci jsou úplně marní (například jsme měli mít společnou večeři, ale zrušili ji, protože se přihlásilo málo lidí - what a fuck?!).
Na radu spolubydlící (myslím, že to jméno je Arnoura ale nejsem si jistá) jsem zašla do nového hotelu, který je na stejné ulici, kde bydlíme, asi pět minut daleko. Zaplatila jsem 25 euro a můžu chodit každý den, kolikrát chci a na jak chci dlouho, do posilovny, bazénu, sauny, na aquaerobik a spoustu dalších věcí. Navíc mě zítra vyšetří, aby mi mohli doporučit co nejlepší cvičební plán a aby za mě nemuseli nést zodpovědnost, kdyby ten cvičební nápor moje ubohé tělo, zvyklé spíš na vysedávání nad pivem nebo knížkou, nevydrželo. Taky budu mít svého trenéra. No a nejlepší je, že to tam vypadá fakt čistě a udržovaně, a tak se mi třeba nestane, že bych tam potkala švába jako ve sprchách na squashi (jako snažili se - během té doby, co jsme tam chodili, vyměnili plesnivé závěsy ve sprchách, přidali i sprchové hlavice, takže voda už netekla jen proudem, ale švábi tam byli vždycky... a ne žádný ořezávátka, pěkně pěticentimetroví macci). Takže jsem fakt nadšená.

Dál jsem vymyslela, že se fakt zkusím naučit španělsky a taky, že zkusím aspoň přinejmenším shromáždit materiály na bakalářku. Už mám tipy na knížky a články a na pána, který se zabývá otázkou nezávislosti Azorů (ech...to by mělo být téma té bakalářky...) od vyučující Historie Azorů a navíc jsem zjistila, že univerzitní knihovna je to nejlepší co mě mohlo potkat. Ne že by tu bylo kdovíjak moc knížek, ale je tam teplo (což se nedá říct o většině ostatních budov včetně našeho bytu) a je krásná a příjemná. Celá budova je ze dřeva a sopečného kamene, jsou tu malé kabinety pro studenty, se stolem a křesílky a pohovky a internet a...no prostě to vypadá jako ideální místo pro studium. Koukněte tady.

No a další místo, které tu mám ráda, je trh. Bydlíme přímo na Rua do Mercado a trh je cca minutu od našeho bytu. Zjistila jsem, že nejlepší je chodit sem v pátek, protože je tu úplně nejvíc zemědělců a mají super čerstvé všechno na co si vzpomenu. Prodává se tu i spousta věcí, které neznám, a tak je vždycky chudáky otravuju a chci recepty a tak. Ale jsou všichni hodní, pomáhají s věcma do tašek, vybírají to nejlepší, mluví pomalu a zaokrouhlujou dolů. Taky je super, že mají všude napsané, jestli to, co prodávají je regional - z Azor nebo nacional - z Portugalska. Zatím jsem nepotkala jedinou věc, co by byla odněkud jinud, což je skvělý, když si člověk vzpomene na čínský česnek a podobné lahůdky na Zelňáku. Samozřejmě tu mají milión ananasů a ananasový likér atp., protože ananasy se tu ve velkém pěstují. Upřímně nechápu proč, protože je tu na ně zjevně moc velká zima a jsou strašně kyselé a drahé. No ale místní si je asi ze zvyku kupují nebo s nima možná dělají něco, co já neumím. Taky je tu krámek se sýrem (na každém ostrově dělají vlastní sýr a jmenuje se pak podle toho ostrova- zatím nám nejvíc chutnal Sao Miguel, protože je úplně jako vyzrálá gouda) a skvělé řeznictví, kde mají úplně čerstvé, levné a dokonalé maso, které má samo o sobě chuť (!). Dneska jsem tam viděla i králíka, tak z něho zkusím možná něco uvařit.
Takže když to vezmu kolem a kolem, bydlíme na dost strategickém místě: ).

Žádné komentáře:

Okomentovat